Kontakta oss

Analys & Träningsprogram

Analys & träningsprogram

Vad är orsaken till att du inte tål den belastning du utsätter dig för i ditt dagliga liv, yrke eller idrott? Vi hävdar att man kan utveckla och träna upp sin kropp så att den håller för de påfrestningar och de belastningar man vill utsätta den för utan att gå sönder. För att komma dit behöver vi träna regelbundet och på ett hållbart sätt. Träningen sker stegvis och under progression. Din träning ska resultera i att du blir starkare och uthålligare. För att uppnå detta behöver du träna långsiktigt. Innan vi kan starta upp din träning så måste vi utgå från ditt nuläge, göra en fullständig analys av din kropp och dess förutsättningar och därefter skräddarsy din träning, på riktigt!

Vår Process

Efter många år och olika paketeringar så har vi tagit fram i vårt tycke den optimala processen

För att åstadkomma långsiktiga och hållbara resultat så krävs det tid och noggrann planering. Om du verkligen vill förändra, må bra och få en hållbar kropp så måste du veta var du ska börja, vad du ska träna och i vilken ordning du ska göra detta. Med vår process blir det solklart och vi följer och guidar dig under hela vägen. Med en funktionsanalys analyserar vi din hållning, rörlighet, stabilitet och styrka i flera plan. Detta gör vi för att kartlägga ditt nuläge och bygga träningen utifrån dom obalanser, svagheter och fynd vi hittar. Vi gör även en kroppskompositionsanalys med vår InBody 270 för att ta reda på förhållandet mellan dina muskler, fett, vätska och viscerala fett (det insprängda fettet mellan organen). Du ser också tydligt vart på kroppen fettet och musklerna sitter. De analysverktyg vi använder är grundade i vedertagen forskning och gedigen erfarenhet.

Steg 1

Du bokar en kostnadsfri konsultation. Ett 30 minuters samtal där vi lär känna vem du är och vad dina målsättningar är. Tillsammans bygger vi en plan för hur du ska nå dina mål. Du kommer inte att svettas och vi bjuder på kaffet.

Steg 2

Vi bokar in ditt uppstartsmöte som tar ca 2,5 timmar. Vi börjar med en funktionsanalys som ligger till grund för ditt träningsprogram. Vi behöver veta en hel del för att konstruera ett programupplägg som passar dina målsättningar, fixar dina begränsningar och bygger vidare på dina styrkor. Därefter skapar vi ditt första träningsprogram, vanligen ett program för 4-8 veckors träning. Vi konstruerar oftast ett träningsprogram som sker på plats hos oss, och ett hemprogram för att jobba med eventuella övningar dagligen.

Vi har sedan en genomgång/instruktion av alla övningar. Med andra ord så är du igång med din träning redan vid ditt första besök hos oss!

Steg 3

Vi har under åren sett att många har ett behov av regelbundna möten med sin tränare för att uppnå de uppsatta målen individen har. Det är vår erfarenhet att vissa ”hamnar” i perioder där det kan vara svårt att hålla i sin träning över tid. Fortlöpande under din tid hos oss på Art of Training lägger vi upp en plan för att träffa din tränare med en viss regelbundenhet. På så vis minimerar vi risken att du ska få uppehåll i din träning. Med andra ord så optimerar du din träning för att uppnå de mål du har bestämt dig för. Vi följer under hela din process hos oss, dina framsteg för att garantera de effekter du vill uppnå med din träning.

Om du endast vill provträna hos oss och testa på gymmet eller vår gruppträning så kan du boka en ”provvecka” helt gratis.